Vánoční Olomouc a ještě vánočnější Vídeň

11:58:00

Ahoj ahoj,  vítejte zpět u dalšího článku. Ano, uvědomuji si, že je to už víc než 10 dní od toho posledního, ale mám toho teď opravdu moc. Když jsem zrovna nelítala po obchodech nebo tam a zpět na poštu, tak jsem lítala někam jinam. Jsem ráda, že jsem si konečně našla chvíli na napsání toho, co jsem Vám vlastně chtěla říct už minulý týden. Nejsem si úplně jistá, jestli jsem to zmiňovala, ale jeli jsme se školou na každoroční výlet do vánoční Vídně. A vlastně o tom bych tak nějak chtěla pojmout tenhle článek a začít úplně od začátku :)




Císařská hrobka ve Vídni
Protože jsme dle slov paní učitelky nemohli jet do Vídně jen nakupovat, vymyslela mimo vánoční trhy ještě další zastávky. Z toho první byla Císařská, neboli Kapucínská hrobka. Tomuhle místu jsem se nebránila, protože výlety podobného typu mám ráda. 

Něco málo o tomto místě
Císařská hrobka je vlastně pohřebiště rakouského habsburského rodu. Nalézá se v centru Vídně pod kostelem a místo k odpočinku tu našlo 146 příslušníků rodu. Z toho 12 císařů a 19 císařoven. Hrobka se mnohokrát rozšiřovala a poslední úpravy byly provedeny v období 2. republiky.







Přírodovědné muzeum Vídeň
Druhá zastávka nebyla o moc dál. Cestou jsme pokračovali přes jezdeckou školu až do přírodovědného muzea. Tady bylo velké množství exponátů a prohlídka trvala skoro 2 hodiny, což i mě potom trochu nudilo. Docela jsem litovala, že jsme nešli spíše do dějepisného, které bylo hned naproti.

Něco málo o tomto místě
Patří mezi největší a nejvýznamnější světová muzea a je jedním z největších muzeí ve Vídni. Muzeum obsahuje 11 oddělení s velkým množstvím ukázek a krásnou architekturou. Budova je přesnou zrcadlovou kopií protějšího dějepisného muzea.














No a potom jsme už konečně mohli jít nakupovat. Stánky i výzdoba jsou každoročně stejné, ale i tak se mi to moc líbilo. Je teda pravda, že byla obrovská, ale jakože fakt neskutečně hnusná zima a už jsme se modlili aby uběhla ta doba na rozchod a my mohli jít konečně do autobusu. Nechtěla jsem toho moc nakupovat tak jsem skončila jen u pečených kaštanů a božského brownies. Ani punč jsem vlastně neměla. 





















Po 2 hodinovém mrznutí venku jsme konečně byli vysvobozeni a pustili nás do autobusu. Cestou zpět jsme měli mezi zastávku v obchodním centru kde byl mimochodem i Primark a já jsem tam sehnala úžasnou mikinu se znakem Bradavic. Chápete, že někdo jako já z toho byl víc než jen unešený :D
No a minulý víkend jsme byly s přítelem na vánočních trzích v Olomouci, dokoupit ještě nějaké drobnosti a podívat se, jak to tam letos vypadá. Docela mě mrzí, že ani ve Vídni a ani v Olomouci jsem trhy neviděla za úplné tmy a nemohla nafotit jak krásně to tam svítí.

Olomoucké náměstí





Až na tu zimu se mi na obou místech moc líbilo. Bylo to krásné zpříjěmnění a navození vánoční nálady. Příští rok bych chtěla i na trhy do Německa nebo i do Prahy. Tam jsem zatím nikdy nebyla.

Které trhy jste letos navštívily vy? Byly jste na některých ze zmiňovaných míst?

You Might Also Like

13 komentářů

  1. och nádhera :) ja som sa nedávno vrátila z berlínskych trhov, tiež o tom chystám článok.. och tie stánky s cukríkmi, to by ma zabilooo :D
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to není ani zdaleka všchno! :D ještě že jsem se udržela a koupila jen ty kaštany, jinak bych se zpátky musela kutálet :D

      Vymazat
  2. Úžasné Fotečky, fakt sa ti vydarili :)

    Srdečne ťa pozývam na giveaway na mojom blogu ❤

    OdpovědětVymazat
  3. krásne fotky určite raz by som chcela navštíviť vieden :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. skvelé tipy na výlet! vianočné trhy sú pecka :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  5. Jééj, aj ja som bola v prírodovednom múzeu. Už druhýkrát a opäť sa mi veľmi páčilo. Nás však rozpustili, a tak sme sa mohli po ňom prechádzať sami. Obdivovala som všetko, od stropu, dlážky i tej predraženej kaviarni uprostred... :)
    Zápisky jednej Alžbetky

    OdpovědětVymazat
  6. Vo Viedni som tak poriadne ešte nikdy nebola. Asi dvakrát som tam len bola na letisku, takže to nepočítam, lebo nič z mesta som poriadne nevidela. Ako sa tak pozerám na fotky tých maškŕt zo stánkov... och! :D Každopádne tam raz určite pôjdem, a ako prvé asi do tej Cisárskej hrobky! Vyzerá to zaujímavo, a pre mňa ako fanatika na dejepis je to ideáááálne :D.
    Kristin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si teprv musíš udělat výlet do toho dějepisného muzea naproti tomu přírodovědnému. Tam by ses teprv vyřádila :D chystám se tam taky :3

      Vymazat
  7. Krásné fotky, vánoční Vídeň mě vždy také lákala :-).
    Ennepenne.cz

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za milé komentáře :)

Translate

Oblíbené články

Vyhledat na blogu